Főoldal Könyvek Oktatás

Olvasóközpontú irodalomtanítás
Fenyő D. György szerk.

Líra, dráma, epika, témák Halotti beszédtől a Ruminiig, a mai irodalomtanítás egy különleges keresztmetszetben. A könyv Vojtek Sándor (1972–2013) publikált és hátrahagyott írásainak nagyszabású válogatása. A tanulmányok az irodalomtanítás gyakorlatáról szólnak, mindegyik témánál váratlanul sok feldolgozási ötlettel, sok aprólékosan kidolgozott feladattal. Az írások közös kiindulópontja, hogy olvasni, irodalmat tanulni és tanítani egy hatalmas közös intellektuális élmény lehet. De rengeteg múlik a tanáron, hogy tényleg az legyen.

bővebben

A könyv a Magyartanárok Egyesülete Könyvtár és katedra c. sorozatában jelenik meg

A könyv tartalomjegyzéke

I. Versek és drámák a magyarórán
A szent poézis néma hattyú?
Dorottyázás
Csokonai – humor – erotika
„Mint tehessem, mint lehet, Hogy ne nyomjon engem álom...”
Hogyan tanítsuk a Tücsökzenét?
Tanítható-e a Thomas Mann üdvözlése? Hol, mikor, miért?

II. Prózai művek a tanításban
Halott-e a Halotti beszéd?
Feladatok az Egri csillagok iskolai és otthoni feldolgozásához
Csátholjunk!
Az Iskola az iskolában
Szétszabdalt meseregény

III. Témák, motívumok az irodalomban
Írott és festett bolondok
Étel és irodalom

IV. Az irodalomtankönyvek szemlélete
Mit tanítanak a szlovákiai magyar irodalomkönyvek
a nemzetiségi irodalom kapcsán?
Olvasóközpontú irodalomtanítás? Középiskolai tankönyvek elemzése

Utószó – Egy magyartanár hagyatéka (Fenyő D. György)

Szerkesztette: Fenyő D. György

Két Egér Könyvek, 2017
704 oldal, A5, puha borító

Olvasói értékelések

Írjon véleményt az "Olvasóközpontú irodalomtanítás" kiadványról! Szerintem ez a könyv...

Értékelje a kiadványt:
Nem tetszik  
Tetszik
vélemény mellett megjelenő becenév